HEILOO - Vandaag opende CEO Marit van Egmond, samen met supermarktmanager Maarten Hart, de compleet vernieuwde Albert Heijn winkel aan ’t Loo in Heiloo. Dit is alweer de 300e winkel met het nieuwste concept. Voor de eerste 300 klanten was er om die reden, naast alle feestelijke openingsacties, een doosje heerlijke verse aardbeien. De vernieuwing van winkels gaat in hoog tempo door, waarbij de focus ligt op meer verse producten, meer gemak voor de klant en digitale innovatie. Naast Heiloo ging vandaag ook in Drunen een vernieuwde winkel open. Voor volgende week staan er weer drie winkels in de startblokken.



Marit van Egmond, CEO Albert Heijn: “Met deze 300e winkel hebben we weer een mijlpaal bereikt in de grootste verbouwingsoperatie uit de geschiedenis van Albert Heijn. Het is fantastisch om te zien hoe we samen met onze partners er elke keer in slagen in korte tijd een winkel volledig te verbouwen. Ik ben ook vooral trots op de positieve reacties van onze klanten. Zij ervaren in onze nieuwe winkels veel aandacht voor gemakkelijk boodschappen doen en voor vers, gezond en duurzaam eten en drinken. Sinds kort is het managementteam in alle winkels, en dus ook in Heiloo, versterkt met een gespecialiseerde manager vers. Zo is er nog meer vakkennis en oog voor kwaliteit in de winkel en dat merken klanten direct”.

Albert Heijn ’t Loo
De verbouwing van Albert Heijn ’t Loo is binnen de bestaande muren gebleven, maar is voor de klant door de slimme inrichting een stuk groter. Supermarktmanager Maarten Hart: “Klanten die onze vernieuwde winkels binnenkomen denken vaak dat er een stuk is bijgebouwd, zo ruim vinden ze het. Door de nieuwe inrichting hebben we ons versassortiment flink kunnen uitbreiden met volop keuze in vers, gezond en lekker eten”. Er is een brede selectie aan verspakketten en er wordt elke dag verse sushi aangeleverd. Daarnaast is er een extra groot aanbod van vleeswaren, kaas, worsten, tapas, salades en andere borrelhapjes. Ook het assortiment van de bakkerij is uitgebreid met verschillende soorten vers afgebakken brood. Het afrekenen gaat makkelijk en snel met tien nieuwe zelfscankassa’s, een verdubbeling sinds de verbouwing. De supermarkt heeft elektronische schapkaartjes in de hele winkel en grote beeldschermen bieden klanten inspiratie en informatie over lekkere seizoensproducten en verrassende recepten.

De vernieuwde winkel is ook duurzamer. Albert Heijn ’t Loo heeft overal ledverlichting en de nieuwste koelinstallaties, waarmee warmte terug wordt gewonnen. “We gebruiken geen gas meer. De restwarmte van de koelingen wordt gebruikt om de winkel te verwarmen en dat levert een forse energiebesparing op,” legt Maarten Hart uit.

Openingstijden
Albert Heijn ‘t Loo is van maandag tot en met zaterdag open van 8:00 tot 22:00 uur en op zondag van 10:00 tot 20:00 uur.